nieuws

2023

andere dichters:
Antjie Krog in gesprek met Adriaan van Dis
Ronelda Kamfer en Babs Gons
(Dichter des Vaderlands) – alleen online

Zichtbare taal met poëzie-animaties:
Diek Grobler’s animaties met gedichten van
Breyten Breytenbach
Antjie Krog
Ronelda Kamfer
Danie Marais
Carina van der Walt
Zaterdag, 25 november – Kleine zaal (16:00)

Festival voor het Afrikaans – Theater De Regentes, Den Haag (24 – 26 november 2023)

Zaterdag, 25 november – Grote Zaal (12:30) 

presentatie ARMADA. Tijdschrift voor wereldliteratuur 
gastredacteur als vaste redactielid van ARMANA Tycho Maas
samengeteld door Ingrid Glorie
artikel Dichters over klimaatverandering en milieuzorgen
met Carina van der Walt, Johann Lodewyk Marais en René Bohnen

Zondag, 26 november – Grote Zaal (14:00)

Klimaatdichters (op onderstaande foto: van links onder met de klok mee)

Marlene van Niekerk (Zuid-Afrika) en Carina van der Walt (Zuid-Afrika) – links, Moya de Freyter (Vlaanderen) en Paul Demets (Vlaanderen) – rechts.             
Nisrine Mbarki (Nederland) en Donald Pols (directeur van Milieudifensie) – afgezegd. 

2022

animatiefilm:
Diek Grobler
gedichten:
Carina van der Walt
muzikanten:
Mart-Marie Snyman en James Robb

BREATHE TRIPTICK is een finalist in de LAGOS INTERNATIONAL FESTIVAL OF ANIMATION, LIFANIMA! (oktober 2022)

BREATHE TRIPTYCK bestaat uit drie delen: Breathe, Inhale, Exhale.
Deze driedelige videofilm is een Zuid-Afrikaanse productie vervaardigd tijdens de strenge lock downs in 2020 en 2021 van Covid-19 tijd.

Inhale is in 2020 genomineerd voor de Weimar Poetry Filmprijs bij het International Poetry Film Festival of Thuringa.

populêr-wetenskaplike kunsboek:
Stilspraak, Strijdom van der Merwe en Landkuns (2020, African Sun Media)
Carina van der Walt
digbundel:
Landluisteraar (2021, Naledi)
Carina van der Walt

Boeketoer deur Suid-Afrika (9 Maart tot 7 Mei)

Tydens die herfs en vroeë wintermaande van 2022 het ek ‘n uitgebreide Boeketoer deur Suid-Afrika onderneem wat my 3400 kilometer op die langpad tussen Kaapstad en Bloemfontein gestuur het. Die gedagte agter die Boeketoer was om die twee boeke wat ek in isolasie tydens korona geskryf het persoonlik aan soveel moontlik lesers in Suid-Afrika te gaan bekendstel. Stilspraak en Landluisteraar vorm as kunsboek en digbundel ‘n estetiese tweeluik. Die digbundel het uit die kunsboek ontstaan.

Ek kon die wonderlike gasvryheid van sowel individue as gevestigde instansies geniet. My eerste boekaanbieding was by die GrootBrak-Leeskring buite Mosselbaai en is geïnisieer deur my Afrikaanse mededigter René Bohen. Onder die energieke voorsitterskap van Annette Richter en haar bestuur het die saal op die Woensdagoggend van 9 Maart volgestroom. Die publiek se lewendige belangstelling was ‘n riem onder die hart. Dit was ‘n baie gesellige byeenkoms en ‘n groot aantal boeke is verkoop. ‘n Bietjie meer as 350 kilometer verderop het my niggie Anita Pienaar Schellinck my op 15 Maart ingewag om my aan haar vriendinne, mediese kollegas en kollegas in die geestesgesondheid voor te stel. Die fokus van my besoek aan Port Elizabeth was die animasiefilm ADEM van my en Diek Grobler oor die Covid19 virus. Dit was die Afrikaanse première van ADEM in Suid-Afrika. Uit sowel Stilspraak as Landluisteraar kon ek troos in kuns en gedigte aanbied vir dramatiese tye van verlies as gevolg van hierdie pandemie. Die potgooi wat opgeneem is deur Mariette Snyman het indirek hierby aangesluit met die titel Wabi-Sabi en hoe om ‘n pandemie emosioneel te oorleef.  Die term wabi-sabi is op p.201 in Stilspraak bespreek en het sodoende hierdie potgooi op my Boeketoer geregverdig. In Port Elizabeth het die tweeluik as geheelpakket opvallend goed verkoop.   

My volgende besoekpunt was 1000 kilometer landinwaarts na Bloemfontein waar NALN (die Nasionale Afrikaanse Literêre Museum en Navorsingsinstituut) my op 11 en 12 April vir twee optredes ontvang het. NALN se aktiwiteit is ook ondersteun deur die Bloemfonteinse Skrywerskring en die Argitektuurstudente van die UV. My optrede met Landluisteraar op die aand van 11 April het gepaardgegaan met ‘n tropiese storm wat na dae sy hoogtepunt bereik het en wat alreeds verwoesting in en om Bloemfontein gesaai het. Op die aand van my optrede het dit ook ‘n elektrisiteitsonderbreking veroorsaak. Die skielike donkerte het aanleiding gegee tot ‘n besondere sfeer, omdat die handjievol gaste gedwing was om baie gekonsentreer te luister. Die volgende oggend het die son deurgebreek en kon die saal volstroom vir die lesing uit Stilspraak. Hierna kon die boekverkope gelukkig beter op gang kom as in die duisternis van die vorige aand. Ek kon dolgelukkig uit Bloemfontein vertrek.

Die oorblywende twee optredes was albei in die Wes-Kaap. In die Bôrdienghuis van Wellington se Breytenbach Sentrum het Johan Nel op 20 April ‘n onderhoud met my gevoer oor Landluisteraar. Weer eens was die saal gepak. Daarvoor het Gerard van Aardt goed gesorg. Hy is die voorsitter van Wellington se Boekklub. Ook my uitgewer van Naledi (Johan Coetzee) en die persoon wat verantwoordelik was vir die grafiese ontwerp en uitleg van Landluisteraar (Karen Cronje) was onder die publiek. Dit was ‘n groot voorreg om hulle in die publiek te kon hê. Vorige kontakte wat ek in die lang skryfproses van Stilspraak gemaak het, het ook moeite gedoen om hierdie aand by te woon. Dankie daarvoor!

My laaste optrede was by SASNEV (die Suid-Afrikaanse Sentrum vir Nederland en Vlaandere) in Pinelands, Kaapstad. Dit is ook die ruimte waarin die Orde van den Prince, Afdeling Kaap de Goede Hoop mekaar gereeld ontmoet. As Nederlandse lid van die Orde van den Prince, Afdeling Tilburg het ek die besondere voorreg gehad om wedersyds groete en goeie wense aan die twee afdelings oor te dra. Ek is terughoudend dog hartlik en met openlike nuuskierig ontvang. Voorsitter Erwin Rode van Afdeling Kaap de Goede Hoop het vir my alle vryheid gegee om Stilspraak en Landluisteraar “in het Zuid-Afrikaans zonnetje te zetten.” Daardeur het ek dadelik tuis gevoel. Die uitgewer van African Sun Media (Nirode Bramdaw), die kunstenaar Strijdom van der Merwe en sy gesin en die filmregisseur van Sculpting this Earth – ‘n film wat binnekort oor Van der Merwe se oeuvre sal verskyn (Victor van Aswegen) – was onder andere deel van die publiek. Ek kon nie vir beter vra nie! ‘n Paar boeke van sowel Stilspraak as Landluisteraar het in aandagtige lesershande beland. Eureka Barnard, direkteur van SASNEV, het ook ‘n filmopname van my optrede vir YouTube gemaak met as verwysing Studio SASNEV Opname #6 2022.  Anders as by alle ander optredes is die oggend op 7 Mei met ‘n vraag- en antwoordsessie afgesluit. Vir my was dit tipies Nederlands. Ek kon tevrede én met nuwe energie vir my vertroude Nederlandse omgewing op die vliegtuig stap.    

2021

ritmische typografieën:
Carina van der Walt
componist:
Mart-Marie Snyman
producenten:
‘n STUUR produksie
SUMO SOUND STUDIOS

composities bij ritmische typografieën – 4 natuurelemente: VUUR, AARDE, WATER, LUG

Mart-Marie Snyman is een jonge pianiste en componiste uit Zuid-Afrika. Uitzonderlijk aan Snyman is dat ze vloeiend in verschillende stijlen kan componeren. Ze huivert niet om jazz, contemporaine, animatie- en filmmuziek te combineren. Van der Walt is een grote fan van Paul van Ostaijen en woont in Tilburg, schrijft Rinus van der Heijden op jazzNU. Zij heeft de typografische improvisaties van deze vier natuurelementen geschreven.

Samen tastten Snyman en Van der Walt de grenzen van poëzie en muziek af. De serie sluit aan op de zichtbare klimaatveranderingen. Behalve voor deze snelle veranderingen die zeer verontrustend zijn, putte Van der Walt haar inspiratie dus ook uit Bezette stad en de angst van de jonge Van Ostaijen tijdens het bombardement van Antwerpen in de nacht van 24 op 25 augustus 1914 uitgedrukt in circa 135 pagina’s. De huidige veranderingen in de natuur zijn even angstaanjagend. Onze aarde lijdt. We leven één minuut voor twaalf.

Lees verder

Digbundel
2021
Naledi
Gansbaai

Landluisteraar

Landluisteraar bevat toeganklike gedigte soos klankstrome deur die dorre Suid-Afrikaanse landskap.
Dit is Carina van der Walt se debuutbundel in Suid-Afrika na haar debuut as digter in Nederland met Amalgaam in 2015. 

Van der Walt het in die afgelope vyftien jaar sedert sy weg is uit Suid-Afrika ’n stewige reputasie as kunsverslaggewer in Nederland verwerf. Daaruit is die kunsboek Stilspraak, Strijdom van der Merwe en Landkuns in 2020  by African Sun Media gepubliseer. Landluisteraar is ’n literêr voortsetting van Stilspraak met ekfrastiese gedigte oor Van der Merwe se landkuns. Enkele foto’s en konsepsketse uit Van der Merwe se oeuvre wat as motivering vir sommige gedigte gedien het, is in die bundel opgeneem. QR-kodes verleen digitale toegang tot enkele gedigte.

publikasiedatum 1 September
digitaal bestelbaar:
https://naledi.co.za/product-category/poesie/
of bel Tertia Swart
078 648 8616

 

populêr-wetenskaplike kunsboek:
Carina van der Walt
kunstenaar:
Strijdom van der Merwe
uitgewer:
African Sun Media

Op die kortlys van 2021 vir nie-fiksie

De kykNET-Rapport Boekpryse zijn prestigieuze prijzen voor Afrikaanstalige literatuur, non-fictie en (film)scripts in Zuid-Afrika. Maandag 9 augustus 2021 – Nationale Vrouwendag in Zuid-Afrika – werden de nominaties voor dit jaar bekend gemaakt, voor boeken die verschenen in 2020. In de afdeling non-fictie is ook Brabant Cultureel-redacteur Carina van der Walt genomineerd met haar boek Stilspraak over de LandArt-kunstenaar Strijdom van der Merwe en zijn werk.

Lees verder

2020

Weimar, 22-25 October
(verlengd tot 12 november)

animatiefilm:
Diek Grobler
dichter:
Carina van der Walt
muzikanten:
Mart-Marie Snyman en James Robb

Geselecteerd voor de 5th Weimar Poetry Film Award in Thüringen, Duitsland
met het gedicht Inhale
(Afrikaans: Asem in. Spaans: Sangre)

Inhale is ook afgelopen najaar in Georgië vertoond op de Artsiterium van de 13th Tiblisi International Art Exhibition.

Populêr-wetenskaplike kunsboek
2020
African Sun Media
Stellenbosch

STILSPRAAK, Strijdom van der Merwe en Landkuns

Geen taal is haar sout werd as sy nie bereid is om haar grootste kunstenaars te eer nie. Strijdom van der Merwe is Afrikaans. Hy het grootgeword op ’n plaas in die omgewing van Meyerton. Nie net is sy lewe van sy vroegste kindertyd af vervleg met die Suid-Afrikaanse landskap nie, maar hy is ook Suid-Afrika se pionier op die gebied van landkuns.
Alhoewel landkuns as genre nog relatief nuut binne die Afrikaanse kunsbeskouing is, is landkuns inderdaad ’n kontemporêre en visuele kunsvorm wat uit die 1960’s dateer. Van der Merwe se oeuvre strek oor ʼn tydperk van vier-en-twintig jaar en word in hierdie publikasie merendeels beskryf en gekontekstualiseer.

publikasiedatum 15 Oktober
digitaal bestelbaar:
 
orders@africansunmedia.co.za
GOOGLE BOOKS: https://bit.ly/2ID1QHd

TAKEALOT: https://bit.ly/2T555ZJ

 Parys suite is geselecteerd voor The 2021 Film and Video Poetry Symposium (FVPS) in South Pasadena Californië,1-31 december 2021.

Parys Suite is geselecteerd voor het International Video Poetry Festival Athene 2021, Griekenland.

Parys Suite is geselecteerd uit 2000 inschrijvingen voor het ZEBRA Poetry Film Festival Berlijn Duitsland,
19-22 november 2020. Een animatiefilm door Diek Grobler in samenwerking met James Robb, Mart-Marie Snyman, Elsabé Zietsman, Charles Badenhorst en Pieter de Klerk.